čtvrtek 22. října 2015

Jak málo stačí k radosti | Srpen - Září


Asi bych to nebyla já, kdybych zavedla pravidelné články a pak je opravdu vydávala pravidelně. Tak je tu říjen a já vám jdu hezky popsat, co se dostalo na můj žebříček radosti za srpen i září!

#1 Píseň a interpret

Netřeba moc slov, Lany Honeymoon je celý skvělý, ale podělím se s vámi s velmi relaxační písničkou High By The Beach. Enjoy!


Ještě bych ráda uvedla mou kamarádkou doporučované The Kooks. Je od nich velmi známé třeba Bad Habit, která je opravdu boží. A mou další nejoblíbenější od nich je Naive.


#2 Oblečení či outfit

Moje ulítlost na kočkách nezná svý meze a kromě toho, že už vlastním obal na mobil s kočkou, mě v New Yorkeru oslnila košile s kočičíma hlavama! ♥ Jednou si kočku konečně pořídím a budu nejvíc happy.



#3 Jídlo, recept / pití

Tentokrát vám přináším něco z vietnamské kuchyně. Vietnamci totiž kromě rýže, jí taky občas i nudle! Doma si teda smažený nudle neděláme, za to maminka dělá jednu z nejlepších nudlových polívek "Pho" nebo "Bún" - což jsou stejné polívky, akorát se liší druhem nudlí (úzké, široké) - kterou už najdete v kdejakých asijských restauracích (cenově kolem 100,-); třeba i v Pandě. A jelikož poslední dobou to jsem já, kdo večer stojí u plotny, dala mi mamka pár tipů, jak na to. A věřte, že mi nic neudělá větší radost (co se týče jídla), než když moje jídlo chutná jako od ní!

Budete potřebovat:
Vepřové nebo hovězí kosti na vývar
Kuřecí maso (lze zvolit i jiné, já raději kuřecí)
Jarní cibulka
Cibule
Koriandr
Zázvor
Sůl
Glutaman sodný
Rybí omáčka (Chin-Su)
Chilli omáčka
Citrón
Rýžové nudle
Bambusové výhonky

Postup:
V hrnci vaříme vepřové či hovězí kosti. Jakmile se na vodě začne tvořit pěna (ještě než se voda uvaří, takže je třeba hrnec sledovat), vývar vyléváme, kosti proplachujeme a naléváme novou vodu. Nyní už necháme vodu v klidu vařit. Přidáváme zázvor pro lepší chuť vývaru. Po nějaké době také sůl, glutaman sodný a rybí omáčku (seženete většinou u Vietnamců). Do druhého hrnce si vaříme kuřecí maso a v dalším rýžové nudle - je třeba dát na nudle pozor, jakmile budou hotové, okamžitě je vyndat, ať nejsou převařené. Mezitím si nakrájíme jarní cibulku s koriandrem a cibuli. Do misky dáváme hotové nudle, vsypeme jarní cibulku s koriandrem, kuřecí maso natrhané kousky a plátky cibule. Zaléváme vývarem a dochucujeme chilli omáčkou a citrónem. Můžeme přidat i bambusové výhonky. Přeji dobrou chuť!


Vaření je jedna věc, ale co pečení? Easy! Ne? Ani ne. I přesto, že postupuji podle receptu nebo podle rad ostatních, dokážu to pokazit. Začala jsem proto u nepečených sladkostí a tím byl bebe dort. Upřímně na tomhle se opravdu nedá nic zkazit, tak jsem sama měla z výsledku radost.

Byl srpen, blížily se moje narozeniny a já chystala oslavu. Tak bych mohla udělat nějaký dort! Pořád raději nepečený, na tom se přece nedá nic zkazit. Ale dá. Třebaže spálíte 6 tabulek bílé čokolády a letíte koupit nové. To dokáže opravdu naštvat, a taky že naštvalo. Dále se po rozevření formy dort rozpadal, ale i přesto dort chutnal! (takže příště více pečlivosti)

Něco na způsob cheesecaku. Sušenkový korpus selhal, ale i přesto to nevzalo tu výbornou chuť. A s polevou lesních plodů? Za 10 bodů!
#4 Oblíbené místo

V druhé polovině letních prázdnin jsem si velmi oblíbila bezmyšlenkové ležení v trávě. Dívat se na mraky a rozvíjet svojí představivost (jo a taky odhánět hmyz, ew), takže jsem měla každou chvíli náladu na nějaký piknik! Nakonec mám pocit, že k žádnému nedošlo, ale párkrát jsem do té trávy sebou plácla. Teď už začíná podzim a na ležení v trávě to už opravdu není, za to mám nedostatek procházek v přírodě, tak to hodlám napravit!

#5 Film/ seriál/ kniha

Jak už jsem se zmínila v předchozím článku, maturitu mám na krku a nezbývá nic jiného než ležet v knížkách a studovat číst. Z české literatury mám pravděpodobně nejraději Čapka. Četla jsem od něj teda zatím jen dvě dramata - R.U.R. a Bílou nemoc - a tím rozhodně nekončím! Drama jsou to krátké, za to opravdu povedené, doporučuji, ať už nemáte, co číst, nebo budete maturovat a potřebujete si vyplnit místo v seznamu. Já naštěstí doháním své prolenošené prázdniny u seriálů teď často doma s knížkami, protože jsem neustále nemocná. Takže jako další knížku, která mi velmi přirostla k srdci, doporučuji Petra a Lucii od Romaina Rollanda, krátkou milostnou novelu dvou mladých milenců, která by se dala lehce přirovnat k příběhu Romea a Julie.

#6 Kavárna, restaurace

A teď zas trochu jiné kultury! Na doporučení mého přítele, jsme se společně zašli naobědvat do indické restaurace! Indické jídlo mě upřímně nikdy nelákalo, ale proč to nezkusit? Využili jsme toho, že jsme byli v Praze, a hledali nějakou cenově přijatelnou tam. A našli jsme! - teda docela jsme bloudili, ale nakonec jsme to s navigací zvládli. Golden Tikka v ulici Konviktská ve Starém Městě. V téhle sklepní restauraci na mě čekal opravdu skvělý oběd: Chicken Saag Wala (= kousky kuřecího masa v jemné rajčato-špenátové omáčce) s česnekovou Naan plackou. Lehce ostré, ale výborné. Experimentování se občas vyplatí!

Spokojený výraz už po donesení jídla na stůl. :D
#7 Aktivita

Každou chvíli někdo slaví narozeniny a já se už jen ptám, jaký dárek mám koupit? Zapomeňme na kupované dárky a pojďte se mnou vyrábět! Mám za sebou dvě vyrobená trička, která jsem darovala právě k narozeninám a dopadla docela dobře. Samozřejmě k tomu, abyste něco vyrobili, něco koupit musíte, ale zkusme se nesoustředit na tyhle detaily. Tak jsem nakoupila trička, barvy na textil a pustila se do toho!

Mám v plánu si udělat někdy radost i sobě, takže v nejbližší době budu zas tvořit a nejen trička s nápisy, ale chci si udělat i nějaká batikovaná trička, tak snad se povedou! :)

#8 Oblíbená aplikace

Na mobilu jsem docela často, ale převážně z toho důvodu, že si s někým píšu. A když ne, projíždím facebook, twitter nebo instagram. Občas i Youtube. I přesto mám v mobilu jednu novou aplikaci a tou je Sleep Time. Aplikace, která je k ničemu, ale zároveň je strašně super. Před spaním si nastavíte, kdy se chcete vzbudit. Odpočítá vám to, kolik vám zbývá hodin spánku a poté mobil položíte na postel vedle sebe. Aplikace přes noc snímá váš lehký a tvrdý spánek a ráno si můžete přečíst z grafu, jak jste se vyspali!

#9 Nejhezčí zážitek

Jeden z nejhezčích okamžiků byl návrat mé sestry po 8-měsíčním studiu ve Francii. V kontaktu jsme se sice udržovaly po celou dobu, ale co se blížil konec srpna, jsem se na její příjezd těšila víc a víc.

Co bych mohla ještě dodat. Asi to, že mě přítel k mým narozeninám překvapil návštěvou akrobatického cirkusu. I přesto, že jsem před návštěvou fňukala bolestí, protože mě zlobil zub (=konec světa), jsem vstupem do cirkusu žádnou bolest necítila, jen hltala každý pohyb a mačkala při tom přítelovi ruku. Ta atmosféra byla neuvěřitelná, měla jsem sto chutí se k nim připojit, bohužel bych asi selhala hned u prostého stání na laně.

#10 Random

A co je jinak nového? Jak už jsem se zmínila, měla jsem narozeniny. A rodiče mi konečně koupili novou postel! Konečně došlo na rozloučení s palandou a místo v pokoji nahradila 1 a půl lůžková postel! Více místa na ležení, více radosti! A tím to samozřejmě nekončí. Na postel jsem musela čekat až do října a momentálně budeme už předělávat i zbytek pokoje. Ještě, že budou ty podzimní prázdniny!

A jaké jsou vaše plány na podzimní prázdniny?

Žádné komentáře:

Okomentovat