pátek 8. srpna 2014

Bonjour!

Tak tu mám jeden z dalších throwbacků! Tentokrát to byla dějepisná exkurze ve Francii a Lucembursku.

Byla to sobota 21.9. 2013, kdy jsme se měli v 17h sejít u sportovní haly. Plynul čas a už jsme se všichni shromáždili v autobuse. Luxusně vybavený autobus, který nás měl dopravit do Paříže a dál, měl prý den před odjezdem 'nehodu'. Nebo aspoň takhle nám to bylo řečeno. Byla jsem trochu zklamaná, ale nepřekvapilo mě to.

Po dlouhý únavný cestě a všelijakých akrobatických pozicích jak na sedačkách, tak pod nimi a v uličce jsme dorazili v půl 7 ráno do Paříže. Většina z nás rozespalá, neupravená a napůl vnímající okolí.
Ano, přesně v tomhle stavu jsme se měli
procházet po skvělé Paříži. Avšak,
jenom co jsem vystoupila z autobusu,
jsem oživla jako by mě někdo polil ledovou vodou.
Byla jsem schopna vnímat vše kolem mě, bohužel i několik černochů, kteří mi neústupně vnucovali klíčenky s eiffelovkami.

Jako první jsme namířili k eiffelovce. Jsem ráda, že jsem byla jasně pro, protože holkám to bylo jedno. Čekaly jsme ve frontě jen půlhodiny a už se rozrůstala fronta a tvořila obrovskou spirálu. Uběhla další hodina a už jsme jely výtahem nahoru. To byl pohled! Vážně to byla krása,
za poplatek jsem si to prohlídla i dalekohledem a našla pravou pařížskou sochu svobody!
Poté jsme se zastavily v kavárničce na snídani a zbytek dne, protože byla neděle a obchody byly zavřené, jsme strávily prohlížením Vítězného oblouku, katedrály Notre-Dame, kolem které bylo tolik holubů, že spousta z nich se posadila na nás. Přímo před katedrálou byl dav lidí, mezi nimiž byly něktěří s cedulemi "HUG ME" společně s kamarádkou jsme se vrhly s úsměvem na jednoho fešáka. Objal nás tak silně a pak nám ještě za to děkoval. Doteď mě mrzí,
že jsem se s ním aspoň nevyfotila, ale nikdy na něj nezapomenu! Jak jsme bloudily uličkami, narazily jsme na zámečkový most, kam si může každý zamilovaný pár přicvaknout svůj zámek se jmény jako důkaz věčné lásky. Sladký, že?

Ke konci dne jsme se ubytovali v útulných hotelech. Další den následovala Remeš, a jelikož bylo pondělí, tak hned po návštěvě další katedrály, jsme se s holkami rozlítly do všemožných obchodů. Hmotnost peněženek se snižovala, za to počet tašek se navyšoval.

Předposlední den jsme jeli do Lucemburska. Na to, že je na mapě velmi drobné, se mi velmi líbilo. Všude po městě byli rozmístěny sochy slonů různých barev. Po návštěvě další pevnosti jsme s radostí zavítaly do drobné kavárny v uličce, a i přes nepříjemnou obsluhu jsem tam byla spokojená. Pancaky byly vynikající a o kávě nemluvě.

Francouzsky o moc líp neumím, ale zážitek to byl skvělej!

Žádné komentáře:

Okomentovat