pátek 8. srpna 2014

Tim Burton a jeho svět


Ve čtvrtek 29. května 2014 jsem navštívila galerii hlavního města Prahy, kde byly vystavené práce Tima Burtona. Jelikož to byla školní akce, měli jsme se sejít v 7:45 vedle horní budovy gymnázia a v 8:00 byl odjezd. Když jsme kolem půl desáté dorazili do Prahy, nebylo moc hezky, ale kdo měl deštník, tak si nemohl stěžovat. Navíc se strašně ráda ukazuju se svým deštníkem na veřejnosti. Je průhledný s vínovými pusinkami, takže jakmile se vyskytne možnost, neodcházím bez něj! V 10:00 začala prohlídka celé výstavy, měli jsme 2 hodiny času.


Bylo toho opravdu hodně k vidění. Od loutkových postav až k samotným Burtonovým filmům, které byly k dispozici na
každém patře, hlavně ve sklepě. Zajímavé byly také suvenýry, které jsme si mohli zakoupit v malém obchůdku cestou do sklepa. Rozpoznala jsem ty nejznámější filmy jako Mrtvá nevěsta nebo Ukradené Vánoce. Zastavovala jsem se u jednotlivých obrazů a žasla, co všechno dokázal Burton vymyslet. Snažila jsem se pár výtvorů vyfotit, ale bylo to tam zakázané a ob místnost střežili hlídači. Tak jsem vyvinula své špionské schopnosti a tajně fotila, co se dalo. Jedna emo hlídačka si toho všimla, koukala na mě, jak na vraha, ale nic neřekla. Nakonec jsem spokojeně odpochodovala s kamarádkami do sklepa, kde jsme prohlídku ukončily u filmu "Mars útočí", který se pouštěl od 11:00. Jediný, co mě na něm zaujalo bylo to, že tam hrála Sarah Jessica Parker, ale stejně jsem u něj usla. A vadilo mi, že k němu ani nepustili české titulky. Většině jsem sice rozuměla, ale chodily tam i různé děti a pochybuju, že tomu rozuměly. Ale jsem ráda, že jsme dostali tu možnost výstavu navštívit.


Po dvouhodinové prohlídce, jsme dostali volný rozchod po Praze, který doprovázel jemný a chvílemi i prudký déšť. Minimálně čtvrtina lidí měla už velký hlad, takže většina směřovala do nejbližšího fast foodu. V tom druhém případě měli nakráčeno jako obvykle k obchodu s oblečením. Já si koupila kafe z kavárny u Broadwaye, bagetu z boulevaru a spokojeně jela domů.

Žádné komentáře:

Okomentovat